רוטר
06.10.2024
רוטר
בחזרה לביקורת תקשורת

למה בחדשות 12 נותנים במה למוחמד מג'אדלה - סוכן התעמולה האנטי-ישראלית? | קלמן ליבסקינד

141,711
התראות

הועבר בתאריך 19.01.24 בשעה 16:16 מפורום חדשות על-ידי Xeneize, (מנהל הפורום)

ואיך ההספד של אחמד טיבי על קרובת משפחתו "השהידית ברת הלבב" מעזה, ששימשה כקצינה באחד המנגנונים בארגון הטרור החמאסי, התקבל פה השבוע בפיהוק גדול? | להלן הסיבות להנחות הסלב שמקבלים פה כל מי שפועלים נגדנו

קלמן ליבסקינד
10:00 19/01/2024

לפני כמה ימים צייץ מוחמד מג'אדלה, פרשן חדשות 12, בטוויטר: "בטייבה מדווחים לי שח"כ אחמד טיבי באבל על שלושה מבני משפחתו שנהרגו בהפצצות על מחנה הפליטים אל־נוסיראת בעזה. שלושת ההרוגים הם: ד"ר סחר טיבי, מרצה לחינוך במקצועה; פייסל טיבי, סטודנט למדעי מחשב; ואחמד טיבי, ילד בן 10".
ח"כ טיבי, גם הוא בפייסבוק: "שאללה ירחם על השהידים בני הדודים... אשר עלו השמיימה בהפצצת ביתם... הם כמו יתר 30 אלף השהידים של עזה שעלו השמיימה... התהילה וחיי הנצח לשהידים ברי הלבב".
רגע אחרי פרסום הבשורה, החל זרם המנחמים. ח"כים בעבר ובהווה, עיתונאים, פעילי מחאת קפלן וסתם אזרחים, כולם הביעו צער על מותם של בני משפחתו של טיבי. 20 שעות עברו לפני שאלחנן גרונר מאתר "הקול היהודי" עשה מה שאף עיתונאי אחר לא עשה, וחשף בפנינו מעט מעולמה של אותה משפחת טיבי ברצועת עזה.

ד"ר סחר טיבי, כך התברר - זו שמוחמד מג'אדלה סיפר עליה שהיא "מרצה לחינוך במקצועה" - היא קצינה בדרגה המקבילה לרב־סרן באחד המנגנונים של חמאס, המשרתת במחלקה "להכוונה פוליטית ומוסרית" ואחראית להטפת אידיאולוגיית חמאס במרכז הרצועה. מאז פרוץ המלחמה, פירט עוד "הקול היהודי", הגוף שבו שירתה טיבי כקצינה, מפרסם מסרים פרו־חמאסיים לתושבי הרצועה, ובהם הנחיות כיצד להסתיר מידע על החטופים מפני "האויב הציוני" כדי "לשמר את הישגי ההתנגדות".
איך מכל כלי התקשורת שלנו, רק אתר "הקול היהודי", שפועל מיצהר ומעסיק שניים וחצי עיתונאים, הצליח למצוא מיהי קרובת משפחתו "ברת הלבב" של אחמד טיבי ובמה היא עוסקת? זו שאלה מעניינת, אבל היא לא הכי מעניינת.
הרבה יותר מעניין לשאול מה קרה רגע אחרי הפרסום הזה? איך זה שכלי התקשורת שלנו, שמגלים שקרובת משפחתו של חבר בכנסת ישראל היא קצינה בחמאס –
אותו ארגון ששחט, ושרף, וטבח, ואנס, וחטף רק לפני שלושה חודשים – ורואים איך הוא מספיד אותה כאילו הייתה קורבן תמים, לא מרגישים צורך להתעכב על זה לרגע?הרי ברור לגמרי שאם בת דודה מדרגה שנייה של צבי סוכות הייתה נתפסת מציירת גרפיטי על תחנת אוטובוס, היינו עוסקים בזה יותר. מה התשובה? גזענות של ציפיות נמוכות.
אחמד טיבי הוא ערבי, וכל עוד הוא לא פותח בעצמו באש מעל דוכן הכנסת, אנחנו מוכנים לחיות איתו בשלום. כן, אנחנו יודעים שהוא היה יד ימינו של רוצח יהודים גדול, אנחנו יודעים שהוא בעצמו הילל ושיבח את השאהידים, ושהוא עצמו תמך בלא מעט מחבלים, אבל אף אחד מאיתנו לא חושב שצריך לעשות מזה עניין. די לנו שיש לו חוש הומור ושהוא אוהד את ברצלונה, כדי לוותר לו ולהתייחס אליו כאל אחד משלנו.

בשולי העימות
שבת בצהריים, אולפן ערוץ 12. מצד אחד ח"כ בעז ביסמוט. מהצד השני פרשן חדשות 12 מוחמד מג'אדלה. המגישה שואלת את איש הליכוד אם היה חכם מצדו לפרסם פוסט על "'האזרחים התמימים' האכזריים והמפלצתיים מעזה שנטלו חלק פעיל בפוגרום בתוך יישובי ישראל" לצד הקריאה "למחות את זכר עמלק". הדיון מתחמם כשמג'אדלה מצטרף וטוען נגד ביסמוט שהפוסט שלו לא מזכיר את חמאס, אלא מבקש לפגוע רק באזרחי עזה.
ביסמוט, בשלב הזה, מיישיר מבט אל פרשן הערוץ וזורק לעברו, בזו אחר זו, שלוש שאלות.
"האם אזרחים מעזה השתתפו בטבח?", "האם 65% מאזרחי עזה הצביעו לחמאס כאשר הם מכירים היטב את האמנה שלו?", "האם ישראל מבצעת רצח עם?". מג'אדלה זיהה את המוקש וניסה להימלט. "אתה שואל אותי? אתה, אתה רציני, תגיד?". "כן", השיב ביסמוט, "אני שואל אותך".

https://x.com/il7217/status/1746164481233707437?s=20.twitter



מג'אדלה נראה כמו ארנבת שנלכדה בפנסי הרכב. "מה זאת אומרת? מה, מה, אתה רוצה לשכנע אותי? לשכנע אותנו?". ביסמוט לא הרפה. "האם ישראל מבצעת רצח עם? אתה פרשן פה, ואני שואל אותך כפרשן, האם ישראל מבצעת רצח עם". "אתה פונה אליי כי אתה חושד שמה? מה בדיוק אתה חושד?", ניסה שוב מג'אדלה לברוח כשהוא מתעקש, נדמה שלא לחינם, לא לענות לשאלה המאוד פשוטה שנשאל.ערוץ 12, שממתג את עצמו בסתם יום של חול - ודאי מתחילת המלחמה - כמדורת השבט הישראלית, נכנס ב־7 באוקטובר לנוהל קרב. חיבוק גדול ללוחמים ולתושבי הדרום בצירוף הקריאה לכסח לאויב את הצורה היו התשובה הנכונה לשאלה "מה ישראלי בעיניך?". ועל הרקע הזה בדיוק צריך לדבר על מוחמד מג'אדלה.

לא כי מג'אדלה חשוב. כי הערוץ שמציג אותו על המסך חשוב. מג'אדלה איננו סתם עוד איש קיצוני שלא רוצה לענות לשאלה אם מדינת ישראל היא פושעת מלחמה, אם אזרחי עזה בחרו בעיניים פקוחות בחמאס ואם הם נטלו או לא נטלו חלק בטבח בבארי ובכפר עזה.בישראל מתנהל עימות אידיאולוגי גדול. יש לו שוליים לגיטימיים. מג'אדלה נמצא הרבה מעבר לשוליים האלה. למה למרות הכל ערוץ 12 מאפשר לו לשבת אחר כבוד על המסך הנצפה בישראל? כי כמו במקרה אחמד טיבי, כשמדובר בערבי, הגבולות גמישים.
פרשן בן דמותו של בנצי גופשטיין לא יקבל כנראה במה כפרשן בערוץ 12. יגידו עליו שהוא קיצוני. יסבירו שאין ליד המיקרופון מקום לגזענים. כשמדובר בצד הערבי – במקרה הספציפי הזה בפרשן כמו מג'אדלה, שנראה שבמלחמה בינינו לבין האויב לא נמצא בצד שלנו – אין עם זה שום בעיה. הכל מותר. הכל מתקבל על הדעת. שום עמדה מעמדותיו של האיש לא מייצרת חוסר נוחות אצל מעסיקיו. מהן העמדות הללו?

סוכן תעמולה
ובכן, מוחמד מג'אדלה הוא סוכן של תעמולה אנטי־ישראלית, לא פעם גם מטעמם הישיר של גורמים עוינים לישראל. מורן טל, החוקרת את ענייני העולם הערבי, הפלסטינים והערבים בישראל, העלתה לא מכבר לחשבון הטוויטר שלה קריינות של מג'אדלה לסרטון ששודר לפני כמה שנים ב־PALESTINE TV, ערוץ הטלוויזיה הרשמי של הרשות הפלסטינית. מג'אדלה מקריין שם בדרמטיות טקסט מליצי שנכתב עבורו נגד פעילות צה"ל בכפר קדום, עמוס במינוחים על "הכובש הזר", על "התוקף הפושע" ועל "הפולש" שחוטף ילדים, והכל על רקע תמונות נשים פלסטיניות שמתעמתות עם חיילי צה"ל.

"הן בנות כנען, הן לא מביאות לעולם אלא ילדים שמשמיעים את האמת בקול רם בפני העריצים", נשמע קולו של מג'אדלה. "ילדים שינקו מאמותיהם חלב שעורבב עם שמן הרי פלסטין ו(אמותיהם) הלבישו אותם בבגדי ההוד והגאווה, ארוגים מקווצות של כפות תמרי יריחו, ולימדו אותם לטפס על הרים כדי להגן עליהם מפני כל תוקף פושע... האם הפלסטינית היא מופת של עמידה איתנה... מורדת בפני הכובש הזר באדמתה... כאשר חיילי הכיבוש חטפו את אחד מילדי הכפר צווחה אישה מהכפר, ונשות השכונה נענו לקריאתה והמטירו על הפולש התוקף מכות בכפות ידיהן... הן בנות כנען ונכדות הזקן אבו עמאר (יאסר ערפאת) והן השומרות על האש שלנו... זה קולה של אישה מכפר קדום שהרעידה באמצעותו את שתיקת העולם שעצם את עיניו בפני פשעי הכיבוש נגד ילדים וזקנים, ילדות ונערים, נשים וקשישות, ושלא יוציא מידיהם בשלום אפילו עץ זית שכל פשעו שהוא עץ פלסטיני שמשבח את ריבונו".

סרטון נוסף שחשפה טל הוכן לפני כמה שנים לקראת כ"ט בנובמבר, שבו מצוין "יום ההזדהות עם העם הפלסטיני". הסרטון הזה פורסם על ידי "אגודת האישה הפלסטינית בחו"ל", והופק על ידי "פורום פלסטין הבינלאומי לתקשורת – תואצל". מי ששימש באותו הזמן כמנכ"ל הפורום, חשפה טל, הוא חבר הנהגת חמאס בחו"ל, השאם קאסם, שאחרי טבח 7 באוקטובר הסביר שהאירוע הזה יצר הזדמנות אמיתית לרוקן את בתי הכלא מהאסירים "הגיבורים".מג'אדלה נשמע בסרטון כשהוא מקריין ציטוטים לכאורה של אישים שונים בעולם.

"מתוך הציטוטים ואיורי הרקע ניתן להגיע אך ורק למסקנה אחת", מתארת טל, "שישראל כולה היא פלסטין, מהנהר ועד הים, שישראל מדינת טרור רוצחת ופושעת, ושהכל נעשה בתמיכתה של ארה"ב. בציורים, על רקע קולו של מג'אדלה, נראה המפתח כסמל לשיבה, ונראים הערבים כשהם סגורים מאחורי גדרות, כשחיילי צה"ל הקלגסים מתעמרים במי שמניפים שלטי שלום או במי שהולכים כשעיניהם מכוסות.
מג'אדלה מקריין, בין השאר, ציטוטים כמו "פלסטין שייכת לערבים כמו שאנגליה שייכת לאנגלים וכשם שצרפת שייכת לצרפתים. שגוי ובלתי אנושי לכפות את היהודים על הערבים", כמו "יעציב אותי מאוד לראות את הציונים היהודים עושים לפלסטינים הערבים דברים רבים שעשו הנאצים ליהודים", או כמו זה המאשים את ארה"ב על "פריסת חסותה על מדינה כמו ישראל ותמיכתה בה".

היפוכה של האמת
בשיחה עם לוסי אהריש ב"דמוקרטTV" הסביר מג'אדלה ש"האזרח הערבי הממוצע" רוצה שמדינת ישראל תפסיד במלחמה מול עזה. ממש כך. בהזדמנות אחרת סיפר בגאווה איך ניסה לשכנע את אביו, השר לשעבר ראלב מג'אדלה, איש מפלגת העבודה, לפרוש מהממשלה בתקופת עופרת יצוקה. "אמרתי לו: 'אתה לא יכול להישאר בממשלה שעושה דברים כאלה'".
ועוד:
https://www.maariv.co.il/journalists/Article-1069265
14 תגובותמיון לפי
  • לא סתם הערוץ מכונה אלג׳זירה הישראלית
    קיבלו את זה ביושר.
  • ערוץ 12... ערוץ 1 ערוץ 13 זה מנטורי קאפלן... רוצים בכח להפיל ממשלה גם בגצ הוא חל...
  • למי שפספס מי הקרובים של אחמד טיבי https://imagizer.imageshack.com/img924/7260/4i...
  • כתבה מעולה, חובה לקרוא והקול היהודי אכן עיתונות מקצועית
  • מה זה למה? אז למי ייתנו?
  • כפפה ליד מה הבעיה
  • שאלה מוזרה, מה למה.כי תנועת הדיכאוניסטים השתלטה על האולפנים ומעונינת בתבוסת ישרא...
  • דו קיום זה שם המשחק
    בלי זה המדינה תגיע למדינת עולם שלישי ראו לבנון
  • ואהבת את הגר, היא מצוות עשה מספר דברים. בנסיבות הקשות שלנו היא מתאימה בעיקר לתמה...