רוטר
06.10.2024
רוטר
בחזרה לביקורת תקשורת

סיכום שנה במספרים: התקשורת הישראלית התפרקה לשבטים

01
התראות
המפץ בעולם הטלוויזיה סביב ההפיכה המשפטית מקבל ביטוי במספרים, והם מובהקים: חדשות 12 נחלשת, 14 מזנקת וכאן 11 מתקרבת לחדשות 13. וגם, הגרף המפלצתי של הפריים טיים של ערוץ 14 - והאם המעברים של איילה חסון וגיא לרר השתלמו?


בתחילת שנת 2023, פורסם בוואלה! ברנז'ה טור עורך שכותרתו "הורדו המסכות: החלום של נתניהו מתגשם לנגד עינינו". הטור התפרסם לאחר עזיבתם הדרמטית (תוך שבוע) של שרון גל ואיילה חסון את חדשות 13 והתבסס על אופי הסיקור ונתוני הצפייה המשתנים בערוצים השונים.

"פנינו לחדשות מותאמות אישית. איש איש - דעותיו - וחברת החדשות שלו", נכתב אז. מאז, הפכו הנבואות לעובדות, ששינו את מפת התקשורת הישראלית, אולי לנצח.

לתשפ"ד, התקשורת הישראלית נכנסת כשנראה ששינוי הכיוון ההיסטורי עדיין בעיצומו: כפי שכבר נכתב פה כבר כמה פעמים השנה, תם רשמית עידן ה(יומרות ל-) ראש בראש של קשת 12 ורשת 13 שאפיין את הצפייה בישראל מאז הקמת הטלוויזיה המסחרית; רשת 13 מוצאת עצמה מדי יום ראש בראש מול ערוץ 14 וכאן 11. המעניין הוא שלפי הפרסום בוואלה! ברנז'ה מלפני כמה שבועות, בחברה לא הרימו עדיין ידיים, ויוציאו ברבעון האחרון של 2023 למעלה מ-60 מיליון שקל על ריאליטי, מתוך מטרה לחזור ולהיות רלוונטיים כשחקנים מובילים.

ממול, אחרי שזרמו אליו כל כוכבי התקשורת הימניים-ביביסטים, ערוץ 14 מתחזק ואולי לא נושף בעורפה של קשת - אבל בהחלט "גונב" לה צופים. גם בקשת מכירים בכך.


https://b.walla.co.il/item/3611162