רוטר
08.10.2024
רוטר
בחזרה לסקופים

אחרי 31 שנות חיפושים, נמצא סוף סוף אוצר ''ינשוף הזהב'' בצרפת

2221,164
התראות





אחרי 31 שנות חיפושים, נמצא סוף סוף אוצר "ינשוף הזהב" בצרפת. הסופר רג'יס האוזר הבטיח להעניק את האוצר למי שיפתור את החידות שכתב בספרו, אך רק השבוע לאחר 31 שנים הוא נמצא והביא לסופו של אחד ממשחקי "מצא את המטמון" הארוכים בהיסטוריה.


אחד ממשחקי "מצא את המטמון" המורכבים בעולם הסתיים לאחרונה לאחר למעלה משלושה עשורים.
לפני 31 שנה, יצר הסופר הצרפתי רג'יס האוזר פסל ינשוף מכוסה בזהב ויהלומים, והבטיח לתת אותו במתנה למי שיפתור נכונה את החידות בתוך הספר שכתב.
האוזר, כתב ספר בשם "על שביל הינשוף המוזהב" ובתוכו 11 חידות שמי שיפתור אותם יוכל בעזרתם להגיע אל חידה נוספת. החידה האחרונה, תוביל את הפותרים אל ינשוף ברזל שהוחבא מתחת לאדמה, שמי שיביא אותו אליו יחד עם פתרון החידות יזכה באוצר האמיתי- פסל "ינשוף הזהב" שמכוסה זהב והיהלומים.

במהלך השנים, קוראים רבים ניסו לעקוב אחרי הרמזים של הספר אך ללא הצלחה. קבוצה אחת של מחפשי אוצרות הייתה בטוחה שהנישוף הוחבא מתחת לכנסייה והמשיכה לחפור מתחתיה עד שנעצרו על ידי המשטרה. קבוצה אחרת חשבה שהינשוף המסתורי נמצא דווקא מתחת למזרקה, ופירקה אותה מספר פעמים אך נתקלה באכזבה בכל פעם.

במהלך השנים, האוזר הצהיר כי הוא בדק מספר פעמים את המיקום בו החביא את האוצר, ווידא שהוא אכן נשאר במקומו. המסע לאוצר האבוד נמשך זמן כה רב, עד שהאוזר נפטר לפני שהוא נמצא- עשרים שנה לאחר כתיבת הספר. האוזר, העביר את המידע על מיקום האוצר אל מייקל בקר, מי שאייר את הספר המקורי, והוא זה שהפך לאחראי על שמירת האוצר.

השבוע, לאחר 31 שנים, הודיע בקר בדיסקורד שלו כי אחד המחפשים סוף סוף מצא את האוצר. בקר לא חשף את שמו של חושף האוצר או את פתרון החידות בספר, אך הודיע למחפשים המאוכזבים שלא יילכו יותר לחפור ברחבי צרפת. ולמי שמחפש אוצר אחר- ספר דומה בשם "הסוד" נכתב כבר לפני למעלה מ42 שנה, וכולל חידות שמובילות ל12 תיבות אוצר שנקברו ברחבי ארה"ב וקנדה. על אף השנים הרבות, בינתיים נמצאו רק שלוש מתוך תיבות האוצר, והשאר קבורות מתחת לאדמה ומחכות שיימצאו אותם.


https://www.inn.co.il/news/650074
22 תגובותמיון לפי
  • יכול להיות שהוא לקח את זה לעצמו?
  • מרתק!
    למרות שהייתי ממליץ להתייעץ עם הינשוף מפו הדב. הוא מאד חכם
  • וואו מעניין. מחכה שדורון פישלר יעשה על זה פרק בהתשובה
  • מעניין. לא הכרתי. יש פירוט על החידות ופתרונו? וגם לגבי החידות באמריקה.
  • מגניב, בטח מישהו שאל את ה AI / CHATGPT וכו' ועלה על התשובה תיקתק. מעניין שבתקופה...