רוטר
07.10.2024
רוטר
בחזרה לסקופים

''הוא מאריך את המלחמה במכוון'': ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מגנה את האסטרטגיה של נתניהו

11620,130
התראות

ננעל בתאריך 07.10.24 בשעה 01:55 על-ידי ET. סיבה: כל הטוען שיהודי/ישראלי כלשהי מאריך מלחמה ומסתכן בחיי חיילנו אך ורק משיקולים פוליטיים, הינו או עוכר ישראל או מגלה את בעיותיו האישיות ברבים. אין לנו אלא לרחם ולהתפלל, ולקווה מעומק הלב שמשפחתו תדע לשמור עליו בביתו להבא, רחוק מהמיקרופונים.

כתבה זו תורגמה מצרפתית לעברית באמצעות בינה מלאכותית.

קול בעל משקל בישראל. בזמן שהמדינה היהודית מעורבת במלחמה כפולה נגד חמאס וחיזבאללה, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מתח ביקורת חריפה על בחירותיו של בנימין נתניהו בראיון וידאו ל-BFMTV.

ברק, שכיהן בתפקיד בין השנים 1999 ל-2001 וידוע בכך שהורה על נסיגת הכוחות הישראליים מלבנון ב-2000, טוען כי "קל להתחיל" מלחמה אך "לא קל לסיים אותה"

"האם נכבוש את ביירות או נהיה נוכחים צבאית בלבנון? התשובה היא לא. בשלב מסוים, כנראה בעוד כמה שבועות או חודשים, יהיה צורך לעבור לזמן הדיפלומטי," הוא מעריך.

נתניהו "אחראי" לגורל החטופים

ראש הממשלה לשעבר מבקר בחריפות את האסטרטגיה הצבאית של בנימין נתניהו ברצועת עזה. "הוא דוחה כל הסכם בינלאומי. הוא אחראי לחטופים שלא חוזרים בחיים," הוא מאשים.

לדבריו, "מה שמטריד את נתניהו זה לא אם עשרות אלפי ילדים ייהרגו בעזה. מה שמדאיג אותו הוא שאפשר להחליף את חמאס במישהו שיהיה לגיטימי בעיני הקהילה הבינלאומית, המדינות הערביות והפלסטינים".

למרות שאינו מערער על המאבק נגד חמאס וחיזבאללה, ברק, שכיהן גם כשר הביטחון, קורא לישראל לפעול באופן קולקטיבי עם בעלות בריתה.

"מה שאנחנו צריכים זה להחליט להילחם יחד עם הנשיא האמריקאי במקום עם חברים גזענים ועליונים בקבינט של נתניהו," הוא דורש, תוך שהוא מזכיר את הברית הממשלתית בין הליכוד של בנימין נתניהו למפלגות חרדיות וימין קיצוני.

נתניהו "מאריך את המלחמה"

"צריך לפרוס ברית אזורית עם המצרים, הירדנים, העיראקים, למה לא הסעודים," הוא מפרט. "ברית של כוחות מתונים בהובלת ארצות הברית ובאישור האיחוד האירופי נגד מדינות נבלות בהובלת טהראן, חמאס, חיזבאללה והחות'ים בתימן".

ברק תקף בחריפות גם את ראש הממשלה הישראלי, וטען כי הוא מנצל את המלחמה כדי להישאר בשלטון.

"מזמן היו צריכות להיות בחירות. לא קל לקיים בחירות (בזמן מלחמה) ונתניהו הבין את זה היטב. הוא לא רוצה בחירות אז הוא מאריך את המלחמה במכוון. זה מה שחושבים הרבה ישראלים ומשקיפים," הוא מבטיח.

מקור: BFMTV


https://www.bfmtv.com/international/moyen-orient/israel/il-prolonge-la-guerre-deliberement-l-ancien-premier-ministre-israelien-ehud-barak-denonce-la-strategie-de-netanyahu_AV-202410060126.html
116 תגובותמיון לפי
  • התחלנו. בגלל אנשים כמוהו אנחנו לא מנצחים
  • מר אדון גופות בירקון, אביר החם צוואר
  • יימח שמך זקן ממרה, בעל חמצוואר ידוע בציבור, מושחת, מממן במו כספך את פילוג העם אם...
  • אם היינו מקשיבים לאהוד ברק והזומבים שתומכים בו, מוחמד דף וסינוואר היו חוגגים ניצ...
  • הלוואי שהוא היה שונא את סינוואר ונסראללה כמו שהוא שונא את ביבי...
  • הבוגד, המסית, המתסיס, המפלג, אהוד ברח חם צוואר. עדיף שיסתום בכל מדינה נורמלית הו...
  • אהוד ברק הבוגד צריך להגיד תודה שהוא לא עצור על הבריחה מלבנון