רוטר
06.10.2024
רוטר
בחזרה לסקופים

''אגרום לאשתך ולילדים לבכות'': השתתף בהפגנה, נעצר וספג איומים מקצין משטרה

152,917
התראות
תושב עמנואל, שהשתתף לפני שבוע בהפגנה נגד הכנסת פועלים ערבים לעיר וסיכון חיי התושבים, נעצר ונאזק בידיו וברגליו, וקצין משטרה איים עליו כי "אשרוף לך את הבית" ו"אגרום לאשתך ולילדים לבכות". לדברי עו"ד אלעדי ויזל מארגון "חוננו", שפנה למח"ש בדרישה לחקור את הקצין, "מדובר בהתנהגות שיטורית נפשעת שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום".

לפני כשבוע השתתף תושב עמנואל בהפגנת מחאה נגד הכנסת פועלים ערבים לעבודה בעיר. במהלך ההפגנה נעצר המתיישב על ידי שוטרים ונלקח לתחנת המשטרה באריאל. עם הגיעו לתחנה החליטו השוטרים במקום לאזוק את המתיישב בידיו וברגליו, והוא הושאר כך במשך שעות ארוכות. במהלך שהותו בתחנה ניגשו אליו שני אנשים בלבוש אזרחי והכניסו אותו לחדר צדדי. אחד מהם החל לאיים עליו באיומים קשים ובשפה בוטה, ודרש ממנו למסור מידע על משתתפי ההפגנה. המתיישב סרב ולאחר זמן קצר שוחרר לביתו.


במכתבו מתאר עו"ד ויזל את האירוע: "ביום 30.6.24 השתתף המתלונן במחאה שנערכה בכניסה לעיר עמנואל, כנגד ההחלטה להכניס פועלים פלשתינים לעיר. בשעה 9:50 לערך, עת ישבו המתלונן ועוד מספר מוחים על הכביש בסמוך לשער הכניסה של הפועלים, ניגשו אליו מספר שוטרים, הרימו אותו, לקחו אותו לניידת ומשם הובל לתחנת המשטרה באריאל.

"בשעה 10:10 לערך הוכנס המתלונן לתחנת אריאל ולאחר כ-5 דקות החליטו לפתע השוטרים לאזוק אותו באיזוק כפול - ידיים רגליים. רק במעמד האיזוק, וגם זה רק לאחר ששאל המתלונן האם ההחלטה לאזוק אותו אומרת שהוא עצור, טרחו השוטרים להודיע למתלונן כי הוא בסטטוס עצור בתואנה שהתנגד למעצר - דבר המוכחש, כנחזה בסרטון תיעוד המעצר, וכי האיזוק הוא בגלל שהוא בסטטוס עצור.

"איומים קשים וקיצוניים"
ויזל מוסיף ומפרט את מסכת האיומים של קצין המשטרה כלפי המתיישב: "שיאה של ההתעמרות התחולל עת ניגשו הנילון ואדם נוסף אל המתלונן - שניהם לבושים בגדים אזרחים ללא כל פריט לבוש משטרתי - הורו לו להתלוות אליהם והכניסו אותו לחדר צדדי. המתלונן, שעבר בעבר שיחת שב"כ וזכר כי ההשתתפות בשיחה כזו היא וולונטרית, חשש כי נלקח שוב לשיחת שב"כ וביקש מלבושי האזרחי שיזדהו כדי שיידע כי מדובר בשוטרים ולא באנשי שב"כ.


"או אז, רתח הנילון, דפק על השולחן בעוצמה והחל לצורח על המתלונן שורה ארוכה של איומים קשים ומבעיתים – 'אני אעלים אותך', 'אתה תצטער על היום שהכרת אותי', 'אתה תקיא דם ממני', 'אני אשרוף לך את הבית', 'אני אגרום לאשתך ולילדים לבכות' ועוד איומים שונים.

"כשענה המתלונן כי אין לו מידע לספק, חזר הנילון לאיים – 'חבל על אשתך ועל הילדים שלך'. הוא סובב מעט את מסך המחשב לכיוונו של המתלונן ואמר: 'אני רואה שיש לך אישה ושלושה ילדים קטנים, חבל שבגיל כזה תרגיל אותם למציאות כזו'.





https://www.israelhayom.co.il/news/local/article/16044110


15 תגובותמיון לפי
  • אם המפגין היה מקפלן המדינה היתה בוערת
  • חלאה. בן גביר לטיפול
  • אני ממש לא בעד צורת השיח הזו, ועוד משוטר. אבל כל הכבוד למשטרה שעצרה אותו. האדון ...
  • במקום שילחמו במחבלים פלסטיזים, העבריינים עם התעודות רישמיות האלו רודפים יהודים ו...
  • נראה שהשלטון בעד הכנסת פועלים ערביים