רוטר
05.10.2024
רוטר
בחזרה ליש לי מה לומר

היתום, שוליית הסנדלר שהיה לנגיד ''רוטרי'' ישראל

00
התראות
הביוגרפיה המרגשת "חותם באהבה", היא סיפורו של ויקטור בן נעים, סיפורה של התחייה הלאומית ותקומת מדינת ישראל.


ויקטור, מנהל אגף התרבות בעיריית קריית שמונה בשנות השבעים במאה הקודמת, היה ראשון שיזם את פינוי תושבי העיר המופגזת לבתי מלון ובתי ההארחה, ההיסטוריה חוזרת.

מסע חייו הפתלתל, המורכב והמאתגר, של מר התנדבות, החל בקזבלנקה כילד יתום, שובב, שוליית הסנדלר אשר פיתח אישיות עצמאית במסעו לבד ממרוקו דרך צרפת עד לארץ ישראל.

הצנחן הראשון של עפולה שנשא את אהבת חייו, מלכת היופי של  עפולה, אסתר אדרי, מפעל של אדם אחד אשר הטביע חותמו בתחומי חיים רבים בחיי האומה, ויקטור בן נעים, חותם באהבה.

 

ספר חדש, מרתק וייחודי יצא לאור בהוצאת ספרי האיכות "עכשיו אפשר", המספר את סיפור חייו המיוחד של ויקטור בן נעים, הילד היתום שהיה לשוליית הסנדלר ונגיד "רוטרי" ישראל.

את הספר המרגש והמיוחד כתב הסופר, המחנך והפובליציסט, עמנואל בן סבו.

גם בעשור התשיעי לחייו ממשיך 'מר התנדבות', אגדת העמק והגליל, ויקטור בן נעים, להותיר חותם עשייתו במשעולים, בדרכים, בפסגות, בגאיות, בהרים  ובבקעות, בעיקר בחיים.

"קורות חייו של ויקטור שזורים בקורות חיי המדינה והימים שקדמו לה, 'חותם באהבה', מתחיל בקזבלנקה שבמרוקו, עובר בתחנות החיים עד שמגיע לארץ המובטחת, ומאז ויקטור של "הנני," אומר עמנואל בן סבו.

בדרכו הייחודית והמיוחדת הוביל ויקטור את החיים למחוזות אליהם שאף, אותם ביקש לכבוש, בהם הותיר חותמו המשמעותי.

בספר, 'חותם באהבה' נחבק את הילד המרדן, את שוליית הסנדלר שאינה מוותרת, את הנער החולם, את הבחור המגשים, את מאהבה הגדול של ארץ ישראל, את המאהב הרגיש, את הצנחן חדור המטרה, את הצעיר בעל העקרונות והערכים, נחבק את איש המשפחה המסור, האוהב, המכיל והעוטף, את המעז, המתמודד, המנהיג והמוביל, נחבק את ויקטור אשר רוח האדם מפעמת בו, רוח של מסירות אין קץ, אהבה ונתינה.

בספר 'חותם באהבה' נחבק את היתום שעלה לבדו לארץ זרה, לשפה חדשה, לאנשים אחרים, הצליח בעוז רוחו להיות מאבני הראשה בכל מקום בו היה, ויקטור אשר גם בעשור התשיעי לחייו ממשיך בשליחות חייו, האיש שלא נח אף פעם.

סיפורו של ויקטור, הוא סיפורה של הרוח הישראלית המפעמת בו מיום עומדו על דעתו הוא סיפורם של ימי טרום הקמת המדינה.

לצד הצלחותיו המרשימות גאה במיוחד ויקטור בן נעים, הצנחן הראשון מעפולה, ברעייתו אסתר, מלכת היופי של העמק, בארבעת ילדיו, בנכדיו ובניניו, מפעל חיים של אדם אחד שהאמין, העז ומנצח בכל יום.

הספר 'חותם באהבה', מספר ברגישות על עשייתו המרשימה הכתובה, תרתי משמע, על כותל המזרח באותיות של זהב.

לכל אחד יש את ויקטור שלו, לאסתר אהבת חייו, לילדיו, דני, מיכה, עינת וארז, לנכדיו, לניניו, לחבריו.

לילד חולה הסרטן, ליולדת בפגיה, לקשישה במרפאת העיניים, לרופא בהשתלמות, לחולה במחלקת הדיאליזה, לילדה הזקוקה לבדיקת סיטי, לאחות המשתתפת בימי עיון מקצועיים, לליצן הרפואי משמח החולים, לכל אחד ויקטור משלו

"בספר 'חותם באהבה', נטייל עם שוליית הסנדלר בקזבלנקה, נתייסר עם הדוד הקפדן, נתאהב בארץ החלומות, נצנח גם אם הפחד מקנן, נתאהב נתרגש, נבכה ונשמח, בעיקר נביט באיש הנפלא והמיוחד הזה.

ניגע בשולי גלימתו של ויקטור לבדוק אם משל היה ואגדה או שמא ויקטור החי בינינו, ויקטור, של אנשים ויקטור, של 'חותם באהבה'," חותם עמנואל בן סבו, כותב הביוגרפיה המרתקת של ויקטור.

 


https://imagizer.imageshack.com/img922/2650/rZ7HTI.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img924/1792/lrX8Kf.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img923/645/HNqY6H.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img923/7864/ct3F8B.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img922/6595/PZ3Axb.jpg
ויקטור בן נעים, אוחז בהתרגשות במסעות חייו, חותם באהבה.

צילום: טליה בן סבו