רוטר
04.07.2024
רוטר
בחזרה ליש לי מה לומר

המחנך והסופר עמנואל בן סבו כתב מצאת טבח שבת שמחת תורה , יומן מלחמה אישי, ייחודי, הצצה לסלון המשפחתי שהיה לקבינט מלחמה. הותר לפרסום

10
התראות

https://imagizer.imageshack.com/img924/269/L22DFC.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img923/8384/4tR2V0.jpg

"בכל יום, ממוצאי טבח שבת שמחת תורה ה'תשפ"ד, 7.10.2023 התיישבתי לכתוב את רגשותיי, מחשבותיי, הרהוריי, מכאוביי, שמחותיי, אכזבותיי, הצלחותיי, פחדיי, רגעי גבורה וחסד, רגעים של פתע קם עם ומתחיל לחבר עצמו מחדש, ימים של כאב, ניצחון, ייאוש ותקווה, ימים של הרוח היהודית הישראלית שניעורה במלא עוזה מחדש."
המחנך, הסופר והפובליציסט, עמנואל בן סבו הוציא לאור את הכרך הראשון בטרילוגיית 'יומן מלחמה'- חרבות ברזל , המתארים מזווית ראייה ייחודית את ימי המלחמה הארוכה בתולדות מדינת ישראל.
בימים אלה הכרך השני מצוי בעריכה והכרך השלישי נכתב בכאב ובתקווה. נשיא המדינה, יצחק הרצוג התרגש לקבל את העותק הראשון מהספר 'הותר לפרסום' , 538 עמודים אשר יצא לאור בהוצאת ספרי האיכות 'עגשיו אפשר' .

"בעת תפילת שחרית בשבת שמחת תורה בין "ברוך שאמר" ל"נשמת כל חי", החלו התלחשויות מסביבי, פנים מכורכמות, מבטים מהורהרים וחזן עטוף טלית המתפלל בדבקות ובשמחה."
במילים אלה פותח הסופר והמחנך, עמנואל בן סבו את יומן מלחמת "חרבות ברזל", שכתב עם צאת השבת ושובו מהסעת בנו בכורו למקום כינוס החיילים המגויסים בצו-8.
בימים אלה יצא לאור בהוצאת ספרי האיכות "עכשיו אפשר", הכרך הראשון , יומן מלחמה – 100 הימים הראשונים , 538 עמודים המתארים את ההתרחשות במשפחה אחת , בבית אחד, במלחמה אחת.
עמנואל בן סבו: "טבח שבת שמחת תורה ה'תשפ"ד כתב פרק נורא בהיסטוריית העם היהודי השב למולדתו, פרק של צער ודמע, כאב וייסורים, פרק של תקומה ותחייה, תקווה ואמונה, פרק של הרוח היהודית-הישראלית שניעורה מחדש ומנשבת מאז במלא תפארתה.
שבנו לביתנו ומראות הילדות ממלחמת יום הכיפורים ליווני עד לביתי, הבנו מרסיסי שמועות שהתרחש אסון, ברם, לא ידענו עד כמה עצום ונורא הוא, מאכלי החג, שקיות שמחת תורה והדגלים עם נצנוצי הזהב נותרו יתומים.
לאחר שהסעתי את בני בכורי למקום הכינוס בצאת החג , לצד האחריות הגדולה, לצד החובה לחזק את בני משפחתי, לצד ביצור הביטחון המשפחתי, קיימנו ישיבת היערכות ראשונה בקבינט המשפחתי שנוצר באופן הטבעי, חדרי הבית חולקו מחדש, כלתנו ונכדינו נותרו עימנו, כמו ביתנו וחתננו.
הממ"ד הוכן, האביזרים החשובים הוכנסו, ריח של מלחמה עמד באוויר והאוויר היה דחוס מאין כמותו, אוויר של הלא נודע.
התיישבנו לאחר השכבת הנכדים לשיחת ונטילציה ראשונה, שיחת תחושות ורגשות, שיחה על הפחד והחרדה, על המחיר הנורא, על הכל, שיחה עלינו כפרטים בחוויה הלאומית הנוראה.
אט אט עלו אחד אחד לחדרם, בבוקר ישתפו במה שהיה ברור , אף עין לא נעצמה, המחשבות נשאו למחוזות היגון והאימה, עוד זמן רב לפנינו לתחילת תהליך עיבוד האירועים.
הסופר עמנואל בן סבו משתף איך החלה מלאכת הכתיבה שממשיכה עד היום, "כשהשלווה המדומה ירדה על הבית, לפנות בוקר, פתחתי את המחשב והתחלתי להקליד את יומן המלחמה, לא שיערתי אז כי כתיבת יומן המלחמה האישי-המשפחתי תארך זמן רב כל כך, מאז, בכל יום, כתבתי את שגרת חיינו בצל המלחמה בדרום ובצפון.
הספר "הותר לפרסום", הינו הצצה מיוחדת למשפחה רגילה, משפחה יהודית-ישראלית המתמודדת עם הימים המורכבים והמאתגרים, דפים אלה הינם דפי עדות מאירועי יום יום.
מוזמנים להיכנס לבית אחד, של משפחה אחת, בעת מלחמה אחת ומציאות אחת."


הסופר עמנואל בן סבו מעניק לנשיא המדינה, יצצחק הרצוג , טת העותק הראשון בטרילוגיית יומן המלחמה, 'הותר לפרסום' -מלחמת חרבות ברזל – 100 הימים הראשונים. .
צילום: דוברות בית הנשיא.


https://imagizer.imageshack.com/img923/1498/aQZJXx.jpg
הספר החדש במיטב חנויות הספרים ,

צילום: דוברות הוצאת ספרי האיכות "עכשיו אפשר".
1 תגובותמיון לפי